
הצעות מחיר לרוב מתומחרות לפי התהליך העסקי לו נדרשת אוטומציה ובהן כתוב בפירוט מה כלול ומה אינו כלול בשירות. למשל: הקמת מערכת ניהול לקוחות עשויה לכלול תהליך טיפול בליד חדש, תהליך הוצאת חשבונית אוטומטית, שליחת הודעות ב-Whatsapp ו/או במייל, וכן הלאה. ישנן עבודות אוטומציה שניתן רק להעריך את משך הבנייה שלהן, ולהן מתאימה רכישה של בנק שעות. אם קיבלת ממני בעל פה הערכת זמן, יש לקחת בחשבון שזוהי הערכה בלבד. חישוב השעות יתבצע לפי העבודה בפועל. יחד עם זאת יתכן שהעבודה תיקח בפועל יותר או פחות מהערכת הזמן שניתנה.
שירות אוטומציה קצר ונקודתי של בין 1 ל-5 שעות מתומחר במחיר אחיד של 1500 ₪ לפני מע"מ. בשירות קצר ונקודתי התשלום שלך הוא בעיקר עבור המומחיות שלי והאחריות שאני נותן, ולכן יש משמעות פחותה לספירת שעות.
באחריותך הלקוח לדאוג להקלטת מפגשי האיפיון שלנו, וגם מפגשי העבודה והסיכום ואז לדאוג להעלותם למקום אחסון זמין, לצורך רפרנס בעתיד. (הנסיון מעיד שהקפדה על תיעוד חוסכת בהמשך הרבה עלויות מיותרות של ריענון ולמידה). באחריותך הלקוח לשמור את תכתובות ה-Whatsapp והמייל שלנו. לעיתים אתייחס לתכתובת זו כחלק מהשירות וההדרכה.
התשלום הנכלל בהצעה זו הינו תשלום עבור שירות אוטומציה ואינטגרציה של מערכות אחרות. השירות מתבסס על כך שהלקוח מחובר, או שיתחבר לצורך הקמת האוטומציה, לשירותים נוספים במינויים חודשיים או שנתיים. לדוגמא: Google Workspace / Bulldog-wp / Make / Xero / Airtable / Morning וכד'. התשלום לרוב המערכות משתנה בהתאם להיקף השימוש שמבצעים בהן. אני (נחמן) לא אחראי על התשלום למערכות אלה, על תפקודן התקין או על תקלות הנובעות מהמערכות האלה. באחריותך הלקוח להירשם לשירותים אלו, לשלם אליהם מדי חודש בחודשו, ולדאוג לכך שהתשלום מתאים להיקף השימוש שהלקוח מבצע במערכות הללו, כדי להימנע מתקלות ולהבטיח עבודה חלקה של האינטגרציה/אוטומציה שאני בונה עבורך. דוגמא לעלויות חודשיות למערכות (נכון ל-2024):
לתשומת לב: תנאי השימוש והתשלום של המערכות עשויים להשתנות מעת לעת. במקרה של פניה אלי לפתור תקלה במסגרת האחריות, אם יסתבר שהתקלה נובעת מניתוק אחת המערכות עקב אי-תשלום, חריגה מהתכנית או מכל סיבה אחרת שבאחריות הלקוח, וכתוצאה מכך אדרש לפעולת בדיקה והפעלה מחדש של האוטומציה, הפניה תחויב בסך 350 ₪, גם בזמן האחריות. הסעיף הקודם אינו תקף במקרה שצוין במפורש שהשירות שאני מספק כולל שימוש במערכות אלה תחת החשבון שלי או שנתתי לך אחריות מוגזמת – תחת הסעיף "מה נכלל בהצעה", הכולל אחריות גם על פניה לשירותים אלה בשם הלקוח לפתרון בעיות הנובעות מהמערכות הללו, הנכלל בהסכם בינינו בתשלום חודשי.
בפגישת הסיכום וההדרכה אסקור את האוטומציה/אינטגרציה שבוצעה, ואתן כלים ללקוח וצוותו לשימוש. בפרט אנחה את הלקוח וצוותו כיצד ניתן לשנות פרמטרים השונים במערכת עבור צרכיו השוטפים – כגון, נוסחי מייל, נוסחי חוזים, טקסטים, תאריכים, מחירים, וכל מידע משתנה מסוג אחר הקשור לתפקוד המערכת. כדי לשמור על האחריות, הלקוח וצוותו לא ישנו את האלמנטים הבאים ללא התייעצות איתי ואישור בכתב (Whatsapp או מייל):
ההצעה כוללת תקופת אחריות שאורכה 3 חודשים מרגע סיום העבודה, אלא אם צוינה במפורש תקופת אחריות אחרת בגוף ההצעה. זה הזמן שלכם לבדוק שהכל עובד ומתקתק. בעיות שיצוצו במהלך תקופה זו יתוקנו ויטופלו ללא תשלום נוסף, וכל שינוי שיהיה ברצונכם לבצע בתהליכים השונים שבנינו – יבוצע בשמחה כל עוד הוא בהלימה להצעת המחיר ולאפיון המוסכם. בזמן תקופת האחריות אני מתחייב לתקן במהירות האפשרית (ולא יאוחר משבועיים) כל תקלה שתתגלה בשימוש באוטומציה. במקרה שלא נעשה שימוש באוטומציה בזמן תקופת האחריות, ונדרשים תיקונים מעבר לטווח האחריות, התיקון יתומחר בנפרד. האחריות תקפה לכל התהליכים שנבנו במסגרת הצעה זו. האחריות אינה כוללת תקלות הקשורות לפעילות המערכות עצמן (מייק, רב מסר, גוגל, Whatsapp, בולדוג, זאפייר וכו'). אני ממליץ על מערכות בהתאם לנסיון העבר, האמינות והחלופות הקיימות בשוק. עם זאת יציבות מערכות בעבר אינה מעידה על איכות ורציפות השירות שלהן בעתיד, אינני פועל מטעם או בשם המערכות השונות, ואינני אחראי על תקינותן. דרך הפעלת האחריות: דיווח על תקלה יש לבצע בטופס הבא בלבד, ע"מ שתזכה למענה ותטופל. איננו מתחייבים להתייחס או לטפל בתקלות שידווחו באמצעים אחרים כגון Whatsapp או מייל. על תקלות שדווחו בטופס אגיב במהירות האפשרית, נבדוק את הפניה, ונטפל בבעיה. באופן טיפוסי תגובה ממני תתקבל בין שעה לבין 2 ימי עסקים. סעיף האחריות בהסכם זה מתייחס לתקלות הקשורות ישירות לאוטומציה/אינטגרציה שנבנתה במסגרת הסכם זה. אם אזהה שהתקלה נובעת ממערכות חיצוניות, אפנה את הלקוח אל שירות התמיכה הרלוונטי. בהדרכה שנקיים עם סיום הפרויקט יובהר כיצד להשתמש במערכות הרלוונטיות, אילו שינויים ניתן לערוך בהן ואילו שינויים עשויים לפגוע בתפקוד התהליכים האוטומטיים. אין אחריות על תקלות הנובעות מהתנהלות שגויה מצד הלקוח/ה. הלקוח מתחייב לתחזק כראוי את המערכות הקשורות לאוטומציה שנבנתה, לשלם עבור המערכות בהתאם לנפח השימוש הנדרש, לעקוב אחרי מיילים מהמערכות המודיעים על שינוי תנאי שירות או תקלות, ולגלות אחריות ויוזמה במידה ומתגלים סימנים שעשויים להעיד על בעיה מתפתחת. במקרה של פניה אלי לפתור תקלה במסגרת האחריות, אם יסתבר שהתקלה שאני מנסה לפתור נובעת מניתוק אחת המערכות מתוך רשלנות הלקוח בתחזוקה: אי-תשלום או מכל סיבה אחרת, הפניה תחויב בסך 350 ₪, גם בזמן האחריות. סעיף זה אינו תקף אם מופעל בהסכם סעיף אחריות מוגזמת. אם הלקוח או מי מטעמו מוסיף מרכיבים או מערכות לאוטומציה שאני בניתי, או האוטומציה שונתה על ידי איש אוטומציה אחר, תפוג האחריות, וניתן לבצע בתשלום נוסף בדיקות ותיקונים נדרשים.
חבות: נחמן מטודי ומי מטעמו לא ישאו באחריות לנזקים עקיפים או תוצאתיים לרבות אובדן הכנסה, רווח מנוע, אובדן נתונים, זמן בטלה. האחריות המרבית תהיה מוגבלת לתקרה בגובה התמורה ששולמה תחת הסכם זה בששת החודשים שקדמו לתביעה.
כחלק מהעבודה, אקבל לידיי פרטי גישה למערכות רגישות של הלקוח, כולל מערכות המידע. אחתום על כל הסכם אבטחת מידע הנדרש על ידיך הלקוח, כדי לעמוד בתנאי החוק המפורטים בתקנות הגנת הפרטיות (אבטחת מידע), תשע"ז-2017 לפי סעיף 15 – מיקור חוץ. בעבודה שבה קיים רכיב ריטיינר ניטור/תחזוקה, תישמר לי גישה קבועה למערכות, על מנת לטפל במהירות בכל צורך שעולה. הסרת הגישה למערכות כמוה כסיום תקופת האחריות שלי על המערכות כמפורטת בהסכם זה. הלקוח לא יגייס בין במישרין או בעקיפין נותני שירות שלי השותפים לפרויקט/שירותים אשר בהצעה זו במהלך ההסכם ו-12 חודשים לאחריו. התוצרים של הינם סודיים מסחרית ולשימוש הלקוח החתום על ההצעה בלבד. אין להעבירם או להראותם לצד שלישי כלשהו.
תנאי תשלום עבור בנק שעות: תשלום מראש ואז תיאום לביצוע. בנק שעות מוגבל בזמן לניצול עד 6 חודשים מרכישתו, אלא אם צוין במפורש תנאי אחר. במקרה שהתשלום נעשה למול הצעת מחיר, תוקף ההצעה לשבועיים מיום הצעתה.
תנאי תשלום להצעות מחיר מפורטות: תשלום מראש ואז תיאום לביצוע,במקרה שהתשלום נעשה למול הצעת מחיר, תוקף ההצעה לשבועיים מיום הצעתה.
במקרה של ריטיינר בניה + תחזוקה, תחילת העבודה (לרוב – תיאום פגישת אפיון) תתבצע לאחר התשלום הראשון של הריטיינר.
אישור בעלות על חשבון ימסר לפי בקשה.
תשלום עבור בנק שעות: יתבצע מראש עבור כל הבנק. תשלום 50% מקדמה / 50% במעמד מסירה: יתבצע כנגד חשבונית שתישלח ללקוח.
תשלום עבור שעות עבודה בדיעבד: יתבצע כנגד חשבונית מסכמת שתישלח ללקוח. התשלום בפועל מהווה אישור ההצעה או תנאי השירות כהסכם מחייב.
במהלך העבודה לעיתים הלקוח מעלה רצונות נוספים לאוטומציות נלוות או לפונקציות נוספות, ולעתים נחמן יכול להציע שירותים נלווים שלא הוגדרו בהסכם זה. כדי לשמור את רצף העבודה והערכת הזמנים, נחמן ראשית יסיים את בניית התהליכים הכלולים בהסכם. במפגש הסיכום או במפגש סיכום ביניים (לפני תקופת ההרצה) יהיה אפשר לדון בתוספת בהמשך העבודה, בתמחור נפרד (או ברכישה מתמשכת של בנק שעות).
אם קראת את כל הסעיפים עד פה – קודם כל, שאפו! אלוהים מצוי בפרטים הקטנים. אז חשוב לי לומר לך תודה על האמון בי. חשוב לי שעבודת האוטומציה תוזמן רק כאשר התנאים ברורים לך, ומוסכמים עליך. תודה!
נותרו שאלות? אני במרחק קליק.
אני נותן את הנשמה. הצלחה שלך היא ההצלחה שלי.
נחמן